Vadászati kiállítás 2021

Vadászati Kiállításon jártunk

2021. szeptember 25. és október 14. között rendezték meg a Hungexpo területén az „Egy a természettel” világkiállítást.

A Fátyol iskolaprogram által iskolánk 21 felső tagozatos diákjának és két kísérőtanárának költségeit a rendezvény állta. Utaztatásunkat a MÁV Zrt vállalta, kijelölt vasúti kocsikban utazhattunk. Budapesten metróztunk, illetve a kiállítás elektromos buszjárataival jutottunk ki a helyszínre.

A Hungexpo főépülete előtt azonnal szembe tűnt az üdvözlő szobor. A több mint 10 tonna elhullajtott agancsból készült bőgő szarvasbikát ábrázoló száján keresztül többször is átsétáltunk (Örömteljes, hogy a Totem köztéri szoborként Keszthelyre kerül és egész évben látogatható lesz).

A kiállítás monumentális, három csarnokot tudtunk alaposabban megnézni.

A Központi Magyar Kiállítás ezeréves sétára invitált minket a Kárpát-medencébe. A bemutató tér közepén láthattuk a nagyvadakat, középen a plafonról lógó csodaszarvas szoborral, az óriási medveszoborral. Körben a 16 legnagyobb magyar vadászunk szobra őrizte azoknak a kis termeknek a bejáratát, ahol a legjelentősebb nagyvadakról nézhettünk meg ismeretterjesztő kisfilmeket.

A Hagyományos Vadászati Módok csarnokában megismerkedhettünk az elöltöltő fegyverekkel, egy Árpád-kori faluban a tradícionális magyar íj készítésével, melynek használatát többen ki is próbáltuk. A solymászatról egy középkori lovagi vár díszletei között tanulhattunk, a szirti sas közelsége, nagysága lenyűgözött minket.

A kedvenc csarnokunk a Hal, Víz, Ember pavilon volt, ahol Magyarország jellegzetes vízi élőhelyeit ismerhettük meg. Hazánk legnagyobb kiállítási akváriumában 110 kilós halakkal is találkozhattunk, nádkunyhóba bújhattunk be, különböző horgászmódszerekkel ismerkedhettünk, terráriumokban hüllőket csodálhattunk, szerencsekeréken játszhattunk.

Alaposan elfáradva indultunk haza. A nap levezetéseként a Kossuth téren tettünk egy rövid sétát, megnéztük a Parlamentet, a Kossuth és a József Attila szobrot, lesétáltunk a pesti rakpartra a bronzcipőkhöz, megcsodáltuk a budai panorámát.